איך פעל הגר"ע יוסף לסכל כנס שיזמו מתנגדיו בבנייני האומה?

"הרב שמע קצת את השיח ושמע אותי מזכיר 'חכם עובדיה'. שאל אותי הרב 'מה רוצים הם'? סיפרתי לו, אמר לי 'שילכו מפה מיד' - והלכו".
עמית דניאל No Comments on איך פעל הגר"ע יוסף לסכל כנס שיזמו מתנגדיו בבנייני האומה?

זהו סיפור מרתק על ניסיונות ההתנגדות הנואלים למרן זצ"ל, ולאחווה וידידות ששררו בינו לבין חכם בן ציון אבא שאול, זכר צדיקים לברכה • "איך אנשים מדברים על חכם עובדיה הוא הרשב"י של הדור הוא משה רבינו של הדור!" • האזינו

צילום: by Abir Sultan/Flash90
"הרב שמע קצת את השיח ושמע אותי מזכיר 'חכם עובדיה'. שאל אותי הרב 'מה רוצים הם'? סיפרתי לו, אמר לי 'שילכו מפה מיד' - והלכו".
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בכל יום בימי בין המצרים עולה הרב מרדכי חסידים ומספר סיפורים שראה והיו עמו בביתם של גדולי ישראל אותם שימש בקודש. "היום אספר לך סיפור מיוחד שמראה על האהבה השוררת בין גדולי עולם", פתח חסידים, "הסיפור היום הוא על מרן הגר"ע יוסף זיע"א. בזמנו, היו כמה בעלי פראקים והיו קוראים להם "המרביצים" והם יצאו נגד חכם עובדיה המלך. אם תשאל למה אני מכנה את מרן 'המלך' מיד אסביר לך". אומר חסידים.

"בכל בוקר אחרי תפילת שחרית היינו עושים הליכה מבית הכנסת ועד לבית. באחד מהפעמים אומר לי חכם עובדיה בכאב 'אני רוצה לבקש ממך משהו, תעשה אתי חסד, אלו רשעים רוצים לעשות בבניני האומה כנס נגדי ושמעתי שהם רוצים שחכם בן ציון אבא שאול יגיע לאירוע שלהם. תברר תראה איך זה יכול להימנע שחכם בן ציון יגיע לשם' אמרתי לו 'הרב אני אטפל בזה'".

"באחד מהערבים שלאחר מכן חזרתי עם חכם בן ציון אבא שאול לבית, ואני רואה אותם שם מחכים. הכנסתי את הרב לבית ויצאתי אליהם אמרתי להם 'לכו מפה לכו אני יודע מה אתם רוצים' אמרו לי 'אנחנו רוצים להיפגש עם חכם בן ציון' אמרתי להם 'לכו' והלכו. למחרת הם התקשרו לבית של הבן שלו – שבאותו הזמן חכם בן ציון שהה אצלו – וביקשו לתאם פגישה עם הרב לאחר הצהריים. אמרו להם בסדר".

"הגעתי לבית והנה אני רואה אותם מגיעים. נכנסתי לבית, וכשדפקו פתחתי ואמרתי להם: 'לכו מפה' התחילו להתווכח ואחד מהם שם את רגלו על הדלת כדי שלא אוכל לסגור. הרב שמע קצת את השיח ושמע אותי מזכיר 'חכם עובדיה'. שאל אותי הרב 'מה רוצים הם'? סיפרתי לו, אמר לי 'שילכו מפה מיד' – והלכו".

סיים חסידים את סיפורו: "תראה כמה אהבה הייתה ביניהם, היה אומר לי חכם בן ציון 'איך אנשים מדברים על חכם עובדיה הוא הרשב"י של הדור הוא משה רבינו של הדור!' איזו אהבה הייתה ביניהם".

בשיחה סיפר הרב חסידים גם על שיחה מפתיעה שקיבל מביתו של מרן הגר"ח קנייבסקי ועל היכרות מיוחדת עם הכתב והפרשן לענייני ערבים של ערוץ 10, צבי יחזקאלי.

האזינו:



0 תגובות